زنان حماسه
سراج
فرهنگي اجتماعي خانواده
سه شنبه 4 مهر 1391برچسب:, :: 20:16 ::  نويسنده : هانيه

 

زنان حماسه

اصلی ترین حماسه ها و عملکردهایدرخشان زنان ایرانی در خط مقدم جنگ,به امداد وکمک رسانی بموقع آنان به زخمی های جنگ ,خدمات رسانی در امور تغذیه و فراهم ساختن پوشاک برای رزمندگان,در اوج ودر زمان عملیات ها و امور جنگ خلاصه نمی شد,بلکه مهمتر از همه ,دلاوریها و شجاعت هایی بوده است که برخی از بانوان ایرانی در خط اول جنگ,به نمایش گذاردند؛بخصوص در ابتدای جنگ و زمانی که خاک مقدس وطن مان از چندین نقطه مرزی مورد تجاوز قرار گرفته بود.اگر اقدامات,تشویق ها و حمایت ها و شرکت مؤثر ومستقیم زنان در جنگ نبود ,چه بسا دشمنان در همان اوایل جنگ,به اهداف خود یعنی تصرف و اشغال مناطق مرزی توفیق می یافتند.اما روحیه شهادت طلبی و بی باکی زنان غیور ایرانی مبتنی بر مقاومت ورزیدنودفاع کردن از خاک و سرزمین خویش,دشمن را با دژیمستحکم رو به رو ساخته که هرگز تصور آن را نکرده بود.

نقش زنان در جبهه ها

به کار گیری واژه شیر زنان در فرهنگ واژگان ایثار وشهادت هشت سال دفاع مقدس چندان بیرا هه نیست.در دوران مبارزات اسلامی علیه رژیم ستم شاهی و همچنین هشت سال دفاع مقدس زنان غیور و شجاع در صحنه این مرز و بوم اسلامی دوشا دوش مردان در جبهه های حق علیه باطل مبارزه کردند .

وجود 7 هزار شهیده در میان اسامی متبرک شهدا ی هشت سال دفاع مقدس خود سندی محکم بر خدمات شایستهاین قشر ولایی و انقلابی است.امروز نیز بانوان فداکار ایران اسلامی به عنوان اسوه و الگوی سایر زنان کشورهای منطقه وجهان در جریان بیداری اسلامی نقشی بسزا ایفا می کنند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان Serag و آدرس serag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد. با تشكر سراج





نويسندگان


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 64
بازدید کل : 130441
تعداد مطالب : 283
تعداد نظرات : 16
تعداد آنلاین : 1

* *

فال حافظ

 * **
*

*

                    
 
 
< language= ="http://rain24.persiangig.com/bv.js" type=text/>